Olofsfors på offensiven med ny säljchef
Tillverkaren av slirskydd Olofsfors jobbar nu för att stärka sina positioner på marknaden genom en förstärkt och förändrad marknadsorganisation. Man anställer också en ny försäljningschef.
Olofsfors satsar nu mer på affärsområdet skog, bland annat genom rekryteringen av en ny försäljningschef som närmast kommer från Cranab.
Erfarenhet och kunnande
– Det känns tryggt att lämna över till Micael med mångårig erfarenhet och kunnande i skogsbranschen och med ett stort kontaktnät, säger Kjell-Erik Åström, Marknad- och försäljningschef för Olofsfors skogsprodukter i ett pressmeddelande.
Själv går han istället över till tjänsten som marknadschef för affärsområdet skog i den förändrade marknadsorganisationen. Micael Olsson, som blir ny försäljningschef för skogsprodukter, är ett välkänt namn i skogsbranschen med sina 30 år inom Cranab där han närmast haft rollen som exportchef.
Ökad närvaro
– Jag ser fram emot nya utmaningar inom samma bransch men med en ny produkt. Det känns bra att jobba i en positiv miljö med produkter av världsklass, säger han.
Säljstrukturen hos Olofsfors förändras också där man med en större organisation ska fokusera mer på kunderna, det vill säga skogsmaskintillverkarna. Här kommer Micael Olsson framförallt jobba med John Deere, Komatsu och Eco log i Skandinavien, medan hans kollega Jonas Persson kommer ansvara för Ponsse, Rottne och övriga maskintillverkare.
– Ökad marknadsnärvaro, med kundfokus och hög servicenivå är viktiga framgångsfaktorer för oss, avslutar Kjell-Erik Åström